Reklamation

Vid köp hos Profillagret har du 3 års reklamation. Skador på varan som orsakats av operativa fel, hanteringsfel, ändringar eller grov missbruk av användaren omfattas inte av garantin.

Ångerrätt

14 dagars ängerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerrätten är gällande 14 dagar efter mottagelsen av varan. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet. Det är även viktigt att varan skickas retur i original emballage. För at ångra köpet ska varan skickas retur inom 14 dagar.

Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Här är det även viktigt att returnera varan i original emballage.

Vid beställning av profiler i metervis, frånfaller ångerrätten eftersom att Profillagret ändrar varan från en hel rulle till önskad längd vid beställningen.

Vid retur står du som konsument för returfrakten och returrisken för den ångrade varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under returtransporten.

Profillagret.se refunderar hela det fakturerade beloppet innan 30 dagar efter köpet. I de flesta fall sker detta inom 2 arbetsdagar från mottagelse av varan.

Så här returnerar du varan:

Du kan returnera varan på två sätt:

- Du kan vägra att ta emot varan från posten.

- Du kan ta emot varan från posten, och härefter skicka varan retur till Profillagret innan 14 dagar. Här ber vi dig vänligen om att skicka med en kopia av din fakturasom dokumentation för att varan är köpt hos Profillagret.

Returneringsadress:

Skriv "Profillagret" på paketet, och skicka med en kopia av din faktura som dokumentation för att varan är köpt hos Profillagret. Beloppet refunderas via banköverföring.

Returer sker på egen bekostnad vid ångrat köp. Vi rekommenderar att ni sänder returen som paket via posten för att ha spårningsmöjlighet på returen. Varor som sänds utan spårningsmöjlighet sänds på eget ansvar. Vi löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Vänligen notera att det är du som kund som står för risken att varan kan skadas eller försvinna under returfrakten. Vi ber dig därför överväga om varan bör försäkras samt se till att den är väl emballerad. Vänligen spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.

Vid ytterligare frågor, kontakta oss vänligen på fölgande mailadress: retur@profillageret.dk